Steeds meer bruidsparen kiezen voor een unieke locatie om te trouwen. Je eigen achtertuin, het weiland van je broer, de camping van je vader of die schitterende boomgaard van jullie vrienden. Je mooiste dag in privésfeer, zonder vast te zitten aan allemaal regels van een locatie, of die locatie waar het buiten zó mooi is, maar binnen erg tegen valt. Je hebt alles zelf in de hand, kiest je eigen mensen, en kan het perfecte droomplaatje realiseren!

Tent bruiloft feest styling

Juist, het klinkt als een droom, en dat is het vaak ook! Echter, je eigen tuin beschikt normaal gesproken niet over een parkeerterrein en een toiletgebouw, en het tuinset wat er staat is goed voor 10 personen. Daarnaast moet er voldoende ruimte zijn om met de groep gasten te kunnen verplaatsen, zodat er tussentijds omgebouwd kan worden. Er moet voldoende werkruimte zijn voor de cateraar, en afhankelijk van de wensen moet de locatie ook goed bereikbaar zijn voor bijv. de tentenbouwer, de foodtruck, de toiletten enz. Er moet dus wel het een en ander gebeuren willen jullie daar ja kunnen zeggen, omringd door al jullie geliefden, én genieten van een diner en feest!

Want wat moet er nu allemaal geregeld worden, hoe werkt het precies met de gemeente, en hoe komen we aan alle spullen? Wie gaat het allemaal neerzetten en opruimen, en hoe komen we aan personeel? En wat nou als blijkt dat het niet zo mooi weer word als gedacht?

Bruiloft styling wegwijzer
Buitenbruiloft met stretchtent

Veel bruidsparen kiezen er tegenwoordig voor om de week ervoor officieel te trouwen op het gemeentehuis. Officieel trouwen in eigen tuin kan ook. Wat je daarvoor moet regelen is afhankelijk van de gemeente waarin je trouwt, de regels zijn namelijk per gemeente erg verschillend. Jullie tuin zal tot een eenmalige trouwlocatie benoemd moeten worden, daar gaat een heel geregel aan vooraf en hier kunnen ook behoorlijk wat kosten aan verbonden zijn. Veel bruidsparen kiezen daarom voor een officieel huwelijk de week ervoor, en geven alsnog op de dag zelf de ceremonie vorm. Het enige verschil is dan dat er geen bode van de gemeente aanwezig is, en er dus niet officieel getekend hoeft te worden. Voor de rest kunnen jullie alsnog zelf een zelfstandig ambtenaar regelen, wat ik écht zou adviseren, jullie geloften uitspreken, en er de invulling aan geven die jullie willen. Daarnaast is het bij sommige gemeenten de bedoeling dat je vanaf een bepaald aantal mensen, of het tot laat draaien van muziek, verplicht een melding moet maken bij de gemeente, of hiervoor een vergunning aan moet vragen.

Gin Tonic bar buiten bruiloft
Wijnbuffet op je bruiloft

In alle gevallen komt er bij het regelen van een bruiloft een hoop kijken. Een foto- en videograaf, de uitnodigingen en het overige drukwerk, het bloemwerk, vervoer, dagprogramma, vermaak voor de gasten, muziek, de locatie enz. Bij het regelen van een bruiloft op een privélocatie kunnen we dit lijstje echter zeker 2 keer zo groot maken. Denk aan alle logistieke voorzieningen, parkeerterrein, toiletten, garderobe, tafels, stoelen en al het overige meubilair, een tent voor wanneer het weer niet meewerkt, óf het juist bloedjewarm is, de catering, personeel, verlichting, verwarming, de op- en afbouw en ga zo maar door.

Styling onder de stretchtent
Corona tijden bruiloft
Styling buiten bruiloft

 Sommige bruidsparen zien dit helemaal zitten en regelen alles zelf. Tegen hen zou ik zeggen, maak een goede to do lijst, en zorg voor voldoende personeel voor wat betreft de op- en afbouw en een ceremoniemeester die de regie pakt op de dag zelf. En check natuurlijk onze verhuurshop voor de tofste meubels en materialen!

De meesten echter starten zelf met regelen en schrikken dan vervolgens van alles wat er op hen af komt. Want het is ook echt ontzettend veel. Tegen hen zou ik zeggen, trek aan de bel! Kom gezellig bij ons langs in de opslag, en laat jullie verrassen door wat er allemaal mogelijk is, en wat we allemaal voor jullie kunnen betekenen. Wij kunnen het namelijk compleet uit handen nemen en jullie droomplaatje werkelijkheid laten worden! Jullie zorgen voor de gasten, en jullie zelf als bruidspaar, en wij doen de rest! We helpen jullie aan een geschikte tent, meubels, barren, catering, personeel, toiletten, verlichting- en verwarming, bloemwerk en alles wat er verder nodig gaat zijn. Ontspannen toeleven naar jullie dag, geen familie en vrienden die hoeven te zweten op de ochtend van de bruiloft, de toiletten te reinigen en ’s nachts nog de ladder op moeten om de lampjes weer weg te halen. Wij gaan met liefde voor jullie aan de slag!

Diner styling buitenlocatie
Trouwen in een kas